Τρίτη 23 Μαΐου 2017


Project στο μάθημα των Γερμανικών

Μαθαίνουμε Γερμανικά τραγουδώντας
Δυο λόγια για το project


Στις σελίδες που ακολουθούν μπορεί κανείς να δει τις εργασίες των μαθητών του Α1 τμήματος, στο πλαίσιο του μαθήματος των Γερμανικών.

 Το σκεπτικό μας ήταν να επιχειρήσουν τα παιδιά να γράψουν καθώς και να μεταφράσουν παιδικά και νεανικά τραγούδια, είτε από τα Γερμανικά στα Ελληνικά, είτε το αντίστροφο.
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα επέλεξε τον συντονιστή της. Μέσα από τα τραγούδια και με την μορφή παιχνιδιού δόθηκε στα παιδιά η ευκαιρία να συνδημιουργήσουν, να τραγουδήσουν να μάθουν πράγματα και να δεθούν περισσότερο μεταξύ τους. Το μάθημα έγινε πιο ευχάριστο, ένιωσαν πιο ελεύθερα και πιο χαρούμενα, μαθαίνοντας ταυτόχρονα περισσότερα και ευκολότερα.

Θα ήθελα να τονίσω πως κι εγώ ως εκπαιδευτικός βίωσα την εμπειρία αυτή ως κάτι το ξεχωριστό και δημιουργικό, παρά το γεγονός πως κάποιες στιγμές η υπερβολική τους ενέργεια μετέτρεπε την αίθουσα σε βουερό μελίσσι.

Θα ήθελα επίσης με αφορμή αυτό το σημείωμα να εκφράσω την λύπη και την βαθύτατη ανησυχία μου για τις νέες ρυθμίσεις  του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με την επιλογή και την  διαμόρφωση των τμημάτων της 2ης ξένης γλώσσας (Γερμανικά – Γαλλικά). Παραπέρα συμπίεση, μεγαλύτερα τμήματα,  περιορισμό στην ελεύθερη επιλογή της γλώσσας.

Αυτό έχει ως συνέπεια την υποβάθμιση του μαθήματος, το «σπρώξιμο» των μαθητών στην φροντιστηριακή εκπαίδευση και την διακύβευση του εργασιακού παρόντος και μέλλοντος των ξενόγλωσσων καθηγητών. Επίσης, καθίσταται ανέφικτη η δυνατότητα σύνδεσης της παρεχόμενης      Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης στο Δημόσιο Σχολείο με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.

Κάτω από τέτοιες συνθήκες καινοτόμες πρακτικές  σαν κι αυτή καθίστανται ανέφικτες.


Με εκτίμηση
Τζένη Σιούτη, καθηγήτρια Γερμανικών



μπορείτε να δείτε το λεύκωμα με τις εργασίες στη ηλ. διεύθυνση:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου